INNOVASJONSVERKET
  • Om Innovasjonsverket
    • Hva skjer i Innovasjonsverket? >
      • Aktiviteter
    • Bli med i vårt innovasjonsnettverk
    • Kontakt Innovasjonsverket
  • Innovasjon for dere
    • Inno-meter
    • Helhetlig innovasjonsprogram
    • Tren Trener`n
    • Nettverk for innovasjonsledelse
    • Innovasjonslab
    • Innovasjonskaffe
  • Smartstart kit
    • Basic marketing >
      • Innføring i digital markedsføring
      • Kom i gang med Facebook
      • Kom i gang med Linkedin
      • Kom i gang med nyhetsbrev
      • Kom i gang med blogg
      • pressemelding
    • Videokonferanse >
      • Hvordan komme i gang med videokonferanse?
      • Hva er anbefalt utstyr for personlig videokonferanse?
      • Hvilken løsning bør vi velge?
      • Sjekkliste for møtearrangør på videokonferanse
      • Sjekkliste for deltaker i videomøte
      • Sjekkliste for sikkerhetskrav og føringer - helse
      • Sjekkliste for sikkerhetskrav og føringer - øvrige
    • Kommunikasjonsstrategi >
      • Hvordan komme i gang med kommunikasjonsstrategi?
  • PodCast
  • Blogg

Velkommen til vår blogg

PÅMELDING INNOVASJONSKAFFE HVER FREDAG

Hva er mest utfordrende med digital markedsføring? - innovasjonskaffe med mini workshop

2/18/2021

0 Comments

 
LINK TIL INNOVASJONSKAFFE FREDAG 19.2 kl.0830-10
Picture
Innovasjonskaffe hver fredag kl.09-10.
FREDAG 19.februar starter vi kl.0830!!! OBS OBS

Vi starter en halv time tidligere fordi Linda og Håkon skal holde en mini workshop med oss! 

Gjester:
Linda Hesselberg
Håkon Raugland
Caroline Brynsett fra Amedia
Øistein Lindmark fra Nyli as 
Alle gjestene har forberedt seg til et innlegg i løpet av innovasjonskaffe-arrangementet - og du kan fint stille spørsmål til de underveis og når vi har workshop. Målet er at du får med deg noen tips til hvordan du kan få til digital marketing litt bedre enn du kanskje gjør idag;-)

Vi har alle opplevd utfordringen. Hvordan nå ut til potensielle kunder - eller? 
Linda Hesselberg har laget vår gratis nedlastbare SMART START kit basic marketing sammen med Haakon Raugland.  Vi har hatt innovasjonskaffe som "forsøkskanin" - nå skal vi høre om erfaringer og de kjører mini workshop med oss. 
Vi spør: Hva er mest utfordrende med digital markedsføring - tenk over det før du kommer! Så bygger vi mini workshop på digital markedsføring ut fra hva du syns er «trøblete»:-) Gjerne ta med deg et spørsmål eller to.

​Et lite intervju med Caroline Brynsett.
Hva kan lokalavisene bidra med? 
Og - vet du om mulighetene i lokalavisene?
Vi får besøk av Caroline Brynsett fra Amedia, herunder ser du Carolines svar på våre spørsmål: 
  • Aviser og markedsføring – hva har det å gjøre med næringsutvikling?
Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunnet over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Dette dekker Amedia sitt samfunnsoppdrag i alle lokalsamfunn der vi er tilstede. Amedia har blant annet som hovedoppgave å være den viktigste markedsplassen for kjøp, salg og markedsføring i sitt område.
  • Selv benytter jeg avisen for å nå ut til flere enn de jeg selv har i eget nettverk med en annonse i papiravis, nettavis eller kanskje i mobilavis. Men fungerer dette? OG hvordan vet jeg at jeg når ut til de jeg har som målgruppe?
Amedias kundeløfte er «Amedia kjenner meg best og tilbyr meg best effekt – i hele Norge». Vi har god innsikt og erfaring fra flere bransjer, og setter opp en anbefaling basert på ditt behov, målgrupper og målsettinger. Vi optimaliserer kampanjer der det er hensiktsmessig, samtidig som vi evaluerer hver kampanje i etterkant.
  • Hva tenker du lokalaviser kan gjøre for å være relevante for lokalt næringsliv, slik at de når ut med sine budskap?
 Lokalavisen er limet i lokalsamfunnet, og er den viktigste formidler av lokale nyheter, og er tilstede og tett på folks hverdag. Lokalavisen sprer nyheter og informasjon om mennesker og kultur-livsløp. Samtidig er det en pådriver og arena for offentlig debatt og ytringer. Det er også den viktigste markedsplassen for kjøp, salg og markedsføring i sitt område.
  • Hvordan tenker du det er best å annonsere?
Det kommer an på hva du ønsker å kommunisere, hvor bredt og til hvilke målgrupper. Vi tilbyr både pakkeløsninger og skreddersøm, og anbefaler å ta kontakt med en medierådgiver som kan anbefale riktig løsning for dere.
  • Er det kun annonser som gjelder, og hva tenker du om å skrive pressemeldinger?
Pressemelding kan benyttes der det er informasjon som har en nyhetsverdi. En pressemelding kan også være kjøpt innhold, så det kan vi bistå med dersom det er behov for det. Utover det vil jeg anbefale markedsføring for å nå målene dine.
  • Hvordan kan lokalavisene bidra til at næringslivet gror og vokser?
Lokalavisene skal favne bredt i lokalsamfunnet og ha nisjeprodukter rettet mot målgrupper som skal bidra til en samlet bred dekning i sitt nedslagsområde. Vårt kundeløfte handler også om produkter, tjenester og vareflyt, som distribueres gjennom lokale medier.   
  • Hva konkret anbefaler du lokalt næringslivsledere å benytte lokalavisene til? Og hvordan?
Lokalavisen skal være førstevalget i lokalsamfunnet, og har som hovedoppgave og blant annet være den viktigste markedsplassen for kjøp, salg og markedsføring i sitt område. Næringslivsledere kan også henvende seg til redaksjonen med tips til gode saker rundt næringslivet. Næringslivsstoff er alltid godt leste saker i lokalavisen.
 
Er du nysgjerring på å vite mer? 

Bli  med på innovasjonskaffe fredag 19.2.2021 kl.0830-1000.

MVH
Prosjektleder Sonja Bordewich
Innovasjonsverket
0 Comments



Leave a Reply.

    Arkiv

    February 2021
    January 2021
    December 2020
    October 2020

    RSS Feed

© Innovasjonsverket 
Tlf: +47 995 42 850
sonjab@viken.no
Picture
  • Om Innovasjonsverket
    • Hva skjer i Innovasjonsverket? >
      • Aktiviteter
    • Bli med i vårt innovasjonsnettverk
    • Kontakt Innovasjonsverket
  • Innovasjon for dere
    • Inno-meter
    • Helhetlig innovasjonsprogram
    • Tren Trener`n
    • Nettverk for innovasjonsledelse
    • Innovasjonslab
    • Innovasjonskaffe
  • Smartstart kit
    • Basic marketing >
      • Innføring i digital markedsføring
      • Kom i gang med Facebook
      • Kom i gang med Linkedin
      • Kom i gang med nyhetsbrev
      • Kom i gang med blogg
      • pressemelding
    • Videokonferanse >
      • Hvordan komme i gang med videokonferanse?
      • Hva er anbefalt utstyr for personlig videokonferanse?
      • Hvilken løsning bør vi velge?
      • Sjekkliste for møtearrangør på videokonferanse
      • Sjekkliste for deltaker i videomøte
      • Sjekkliste for sikkerhetskrav og føringer - helse
      • Sjekkliste for sikkerhetskrav og føringer - øvrige
    • Kommunikasjonsstrategi >
      • Hvordan komme i gang med kommunikasjonsstrategi?
  • PodCast
  • Blogg